miercuri, 29 ianuarie 2014

Perfect moms have sticky floors and happy children

Intrebau zilele trecute niste mamici cum sa faca in asa fel incat copiii lor sa pastreze ordinea in casa. Asa ca va zic cum fac eu. Evident, casa mea nu e cea mai ordonata, dar incepem sa facem progrese. Bianca invata ca in momentul in care termina de jucat cu orice jucarie trebuie sa o puna la loc. Mi-e extrem de greu sa o invat pe fi-mea sa fie asa cum eu nu am putut vreodata sa fiu. Inca lucrez la asta. Ce a functionat la noi a fost principiul urmator: "Nu ai voie sa te joci cu nici o alta jucarie pana nu o pui pe cea pe care ai aruncat-o in mijlocul sufrageriei la locul ei." Nu a mers din prima. Am strans cu ea jucariile imprastiate. Am rugat-o sa ma ajute sa le strang. M-am prefacut neputincioasa. M-a ajutat. I-am multumit. Nu m-a ajutat. Am insistat. S-a enervat. I-am explicat ca daca strang eu jucariile imprastiate, le pun sus si nu mai are voie sa se joace cu ele. Am facut asta de vreo 2 ori. A inteles. Inca mai trebuie sa ii atrag atentia. Inca ii mai spun eu: "Nu iei alta jucarie din cutie, pana nu o aduci pe cea cu care te-ai jucat!" E greu sa stau toata ziua dupa ea. Dar, incet-incet, facem progrese. Ma bucur enorm si am grija sa ii multumesc de fiecare data cand le pune din proprie initiativa la locul lor.
Un alt principiu pe care l-am aplicat cu succes a fost: "Daca mami face curatenie, tu o ajuti!" Azi am facut impreuna curat in jucarii. Le-am dat jos de pe rafturi si am sters praful. Eu dadeam cu solutie de mobila, Bia venea cu carpa si stergea. Stie (traiasca Doctorita Plusica) ca de la praf te poti imbolnavi. Tragea o dara cu carpa apoi facea artistic: "Pfuuuuu! Acum staiut (stranut) Hapciuuuuu!" Apoi m-a ajutat sa asez jucariile inapoi la locul lor. I-a placut! Stersul prafului la ea in camera ne-a luat cam 2 ore. Si nu e asa multa mobila. 
Cand spal rufe, ea incarca masina. Inca mai spal jucarii, castane, pietre si piese lego. Tare sunt curioasa cat mai rezista masina. 
Poate m-a ajutat mult faptul ca a trebuit sa invat alaturi de ea sa pun lucrurile la locul lor. Nu imi pierd rabdarea. Cateodata imi aduce ea, hainele mele imprastiate aiurea prin casa: "Mami, ata o paiam?(spalam)" Ma bufneste rasul si apoi o pun in dulap. Mi-e draga!
Sper ca povestea noastra va ajuta pe cineva. Si da, din cand in cand sufrageria noastra arata asa:
Conteaza?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu